Handelsbetingelser

Handelsbetingelser hos Toilet Solutions IVS

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra www.greenkarma.dk ( ejet af Toilet Solutions IVS). Finder du ikke svaret herunder, er du velkommen til at kontakte os.

Ved din bestilling af varer på www.greenkarma.dk accepterer du nedenstående aftalevilkår. Hvis du handler erhvervsmæssigt, skal du være opmærksom på B2B vilkårene nedenfor. Du kan altid finde de gældende betingelser på denne side. Derudover refereres til dansk rets almindelige købe- og aftaleretlige regler, herunder reglerne om forbrugerkøb.

 

Generelle oplysninger

Toilet Solutions IVS

Klokkehøj 5

6091 Sdr. Bjert

CVR nr.: 38872672

Telefon: 50550638

Email: kontakt@greenkarma.dk

 

Priser

Hos Toilet Solutions IVS tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

 

Betaling

Toilet Solutions IVS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, PayPal, Bankoverførsel. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

 

Levering og risiko

Leveringstiden fra at Green Karma modtager en ordre til afsendelse vil gennemsnitligt være 5-7 dage. Levering sker til den af køber oplyste adresse i Danmark med de undtagelser, der følger nedenfor.

Bestilte varer sendes om muligt samlet. Levering til ikke-brofaste øer* kan ikke ske uden ekstra omkostninger. Der kan forekomme forlænget leveringstid.

*Gælder disse øer: Bornholm (3700), Ærø (5960-5985), Fanø (6720), Fur (7884), Samsø (8305), Læsø (9940). For andre ikke-brofaste øer levereres varerne på nærmeste kajkant på fastlandet eller nærmeste pakkebutik, og transport herfra skal køber selv arrangere.

Ved ønske om leverer til udlandet herunder Grønland kontakt os venligst på mail.

Dine varer sendes med Post Nord eller GLS, og i de tilfælde, hvor det er muligt sendes track & trace nummer til den mail adresse, der er benyttet i forbindelse med afgivelse af ordren. OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.

Ved modtagelse af varer opfordres køber til at undersøge disse og ved fejl eller mangler reklamere hurtigst muligt til sælger, jf. afsnittet ”Reklamationsret” nedenfor.

Efter levering påhviler ansvar og risiko for varer alene køber.

 

Reklamationsret forbrugerkøb

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Reklamationen gælder IKKE fejl eller skader begået ved forkert håndtering og installation af produktet.

Reklamationsretten dækker IKKE almindelig slitage på varerne, herunder slitage på varernes integrerede dele som f.eks. sikringsstift / shearpin, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert brug eller manglende vedligeholdelse af produktet.

Reklamationsretten dækker IKKE hvis sikringsstiften, shearpin monteret på motoren på BioLet 15e, 25e, 55AI og 65AI går i stykker da det er tegn på forkert håndtering af produktet, idet det fremgår af produktbeskrivelsen og manualen, at forbrugeren har ansvar for vedligeholdelsen af produktet. Tilstrækkelig vedligehold af produktet betyder at det er nødvendigt at tjekke komposten jævnligt (2-3 gange ugentligt), for at sikre sig at komposten har den rigtige konsistens, og derved forebygge en eventuel skade på sikringsstiften.

VIGTIGT: Ved returnering i forbindelse med en reklamation skal varen være rengjort, ellers vil reklamationen ikke blive behandlet og varen sendt retur for kundens regning.

Toilet Solutions IVS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:

Toilet Solutions IVS

Klokkehøj 5

6091 Sdr. Bjert

BEMÆRK: Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

 

Undersøgelsesgebyr

Ved at oprette en reklamationssag og samtidig sende dit produkt til Toilet Solutions IVS, accepteres det, at der kan blive pålagt et undersøgelsesgebyr på kr. 399,- inkl. moms.*

Undersøgelsesgebyret pålægges kun, hvis det viser sig, at der ikke er tale om fejl på produktet eller de produkter, der indsendes, eller hvis det/de overskrider reklamationsperioden, eller hvis produktet ikke er erhvervet hos Toilet Solutions IVS.

Eksempler:

  • Der pålægges et undersøgelsesgebyr, hvis et produkt indleveres som en reklamation uden, at der er fejl på produktet, eller hvis fejlen kan relateres til forkert brug og installation af varen.
  • Der pålægges et undersøgelsesgebyr, hvis produktet ikke er købt hos Toilet Solutions IVS. Det er kundens ansvar, at alle de vedlagte og medsendte dele står beskrevet så præcist som muligt. Toilet Solutions IVS står ikke til ansvar for mistede eller manglende dele, hvis ikke disse står beskrevet i sagen (disse dele vil også blive tjekket igennem ved modtagelse af sagen).

 

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr., så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

 

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. Perioden regnes fra den dag; – Hvor du modtager ordren. – Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange. – Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele. – Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode. Returneringsomkostninger skal du selv afholde. Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt@greenkarma.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den vedlagte Returseddel og sende varen til:

Toilet Solutions IVS

Klokkehøj 5

6091 Sdr. Bjert

BEMÆRK: Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

 

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet. Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Returneres dele af ordren refunderes leveringsomkostningerne ikke. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, med mindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Erhvervskunder – B2B

Ingen returret på varer solgt til erhvervskunder.

Reklamation og mangler – B2B

Ved levering skal køber straks foretage en sådan undersøgelse af det solgte som ordentlig forretningsbrug kræver. Hvis køber vil påberåbe sig en mangel, skal køber straks give sælger besked. Såfremt køber har opdaget eller burde have opdaget manglen og ikke reklamerer som anført, kan køber ikke senere gøre manglen gældende. Sælger kan frit vælge at afhjælpe manglen eller foretage omlevering. Såfremt sælger anmoder derom, skal køber umiddelbart efter reklamationen, for købers regning og risiko, returnere den angivelige mangelfulde vare til sælger i original emballage. Sælger forbeholder sig ret til kun at modtage den angivelige defekte del.

Reklamationer på mangler og brækage forårsaget i erhvervsmæssige sammenhænge accepteres ikke.

Erhvervskunder har ½ års reklamationsret fra købsdato.

 

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning Carl Jacobsens Vej 35 2500 Valby Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kontakt@greenkarma.dk

 

FORTRYDELSESFORMULAR

Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.

Til:

Toilet Solutions IVS

Klokkehøj 5

6091 Sdr. Bjert

CVR nr.: 38872672

Telefon: 50550638

Email: kontakt@greenkarma.dk

– Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med

min købsaftale om følgende varer (venligst skriv varenummer og varenavn):

__________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________

– Bestilt den ______________________________________________________

– Ordrenummer ______________________________________________________

– Bestilt af (navn) ______________________________________________________

– Bestillers adresse ______________________________________________________

– Bestillers underskrift ______________________________________________________